sunnuntai 8. maaliskuuta 2009

Suomennettipalvelu on nyt Propoor jne

Ei nimi miestä tai firmaa pahenna, mutta koska mies ja firma saattavat pahentaa nimen, kannattaa sitä vaihtaa parin kuukauden välein.

Näin ainakin tuntuu tekevän Laverto-Ripex-Suomennettipalvelu (ks. kirjoitus Laverto on nyt Suomen nettipalvelu), joka on nykyään nimeltään Propoor oy. Yritys on perustettu viime joulukuussa ja nettisivut on perustettu tammi-helmikuussa.

Yrityksen taustahenkilöitä tosin en vielä löytänyt mistään, Ytj:ssä on vain osoite (kotipaikka Hämeenlinna, käyntiosoite Helsinki ja postiosoite Vaasa). Ainakin Saunalahden mukaan kotisivuilla oleva puhelinnumero on salainen.

Yrityksen nettisivut osoitteessa www.nettitunnus.net ovat 1:1 kopio "Suomen nettipalveluiden" sivuista. Mukaanlukien vanha kunnon muistutus "[Yrityksennimi] on tunnettu hyvästä ja nopeasta asiakaspalvelusta." Ainakin Suomen (sic!) nettipalvelu toimi Ruotsista käsin ja nettisivujen osoitteissa vilahtelee ruotsin kieltä. Edes virheitä ei ole korjattu, eli vielä kerran "Domaineilla on strateeginen arvon jota on vaikea mitata rahassa". Harmi, etten ottanut sivukaappausta edeltävistä sivuista, koska sekä Laverto että Nettipalvelu ovat kadonneet netistä.

Skeemakin on vanha tuttu: soitetaan yrittäjille ja kerrotaan "sisäpiirintieto", että joku on yrittänyt kaapata yrityksen verkkotunnuksia ja tarjotaan "suojausta". Esimerkiksi, jos yritys on rekisteröitynyt vain .fi-tunnuksen, niin Propoor lupaa rekisteröidä .com-, .net- ja .org-päätteelliset tunnukset vain parin sadan euron hintaan kpl (vihje: muualla hinnat ovat n. 10€).

Kuten aikaisemmin, Propoor ei itse ole vaivautunut rekisteröimään omia verkkotunnuksia, esim. propoor.fi on vapaana. Propoor.net on heidän rekisteröimänsä, mutta tunnuksen takana ei ole mitään. Propoor.com kuuluu jollekin muulle ja esim. propoor.eu on edelleen vapaa. Ehkäpä juuri siksi yrityksen slogan onkin "verkkotunnus on kuin sormenjälki, ilman sitä olet tuntematon", tässä voisi nähdä jotain ironiaa. Osoite nettitunnus.net on rekisteröity vain vuodeksi eteenpäin, kun tavallisesti yritykset rekisteröivät osoitteet vähintään pariksi vuodeksi.

Minulle lähetti sähköpostia yrittäjä, joka oli erehdyksessä tilannut Propoorin puhelinmyyjältä domainnimiä. Asiaa tarkemmin ajateltuaan hän oli yrittänyt perua kauppaa, mutta tähän Propoor ei ollut suostunut vaan uhannut perinnällä. (Yksityiskohtiin palataan mahdollisesti myöhemmin, mutta tässä vaiheessa en kerro yksityiskohtia yrittäjän identiteetin suojelemiseksi.)

Oli miten oli, jälleen muistutus yrittäjille: älä koskaan tilaa mitään puhelimitse. Tilaus on aina sitova, eikä sitä voida peruuttaa. Jos et ole nauhoittanut puhelua, on jälkeenpäin lähes mahdotonta osoittaa, että markkinointitapa oli harhaanjohtava. Jos taas puhelinmyyjä on nauhoittanut puhelun, on hänellä aina etulyöntiasema. Puhelinmyyjät käyttävät tahallaan epämääräisiä ilmaisuja, joita ovat opetelleet ulkoa tai lukevat paperista, eikä niitä nopeassa puheessa ole helppo osoittaa vääriksi. Tarjouksistakaan ei jää todistuskappaletta itselle, joten hinta voi olla yllättäen luvattua korkeampi.

41 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Erittäin asiaa tämä kirjoitus lukuunottamatta seuraavaa:
Oli miten oli, jälleen muistutus yrittäjille: älä koskaan tilaa mitään puhelimitse. Tilaus on aina sitova, eikä sitä voida peruuttaa. Jos et ole nauhoittanut puhelua, on jälkeenpäin lähes mahdotonta osoittaa, että markkinointitapa oli harhaanjohtava. Jos taas puhelinmyyjä on nauhoittanut puhelun, on hänellä aina etulyöntiasema. Puhelinmyyjät käyttävät tahallaan epämääräisiä ilmaisuja, joita ovat opetelleet ulkoa tai lukevat paperista, eikä niitä nopeassa puheessa ole helppo osoittaa vääriksi. Tarjouksistakaan ei jää todistuskappaletta itselle, joten hinta voi olla yllättäen luvattua korkeampi.TOTTAKAI VOIT TILATA PUHELIMITSE,EIHÄN LAAJEMMASTA YRITYSTOIMINNASTA TULISIM KOHTA YHTÄÄN MITÄÄN MUUTEN. REHELLISET YRITYKSET LÄ*HETTÄVÄT TILAUSVAHVISTUKSEN JONKA VOIUT TARKISTAA. Tämä nettitunnus.net on täyttä vedätystä sen suhteen, että väittävät että joku yklsityishenkilö kysellyt domain nimeä ( yrityksennimi + eu ja org jne... ) Höpö höpö. KOhta juttu on valtakunnallisessa uutisoinnissa se on varma.

Anonyymi kirjoitti...

"TOTTAKAI VOIT TILATA PUHELIMITSE,EIHÄN LAAJEMMASTA YRITYSTOIMINNASTA TULISIM KOHTA YHTÄÄN MITÄÄN MUUTEN. REHELLISET YRITYKSET LÄ*HETTÄVÄT TILAUSVAHVISTUKSEN JONKA VOIUT TARKISTAA"

Olisin kiitollinen, jos saisin tietää, miten rehellisen yrityksen tunnistaa epärehellisestä 2 minuutin puhelun perusteella. Jos joku soittaa minulle tuntemattomasta numerosta ja myy jotain, en tietenkään tilaa, ennen kuin varmistun mitä minulle myydään. Etenkin jos tilaan yrittäjänä, koska silloin kauppaa ei voida perua. Kuluttajana minulla sentään on oikeus peruuttaa kauppa, ja silloinkin saa olla varuillaan.

Tänään minulle soitettiin Veronmaksajain keskusliitosta ja tarjottiin jäsenyyttä. Ensimmäiseksi varmistuin, että kyseessä tosiaan oli Se Veronmaksajain keskusliitto (http://www.veronmaksajat.fi), eikä esim. "Veronmaksajain hakemistokeskus" tai "Verkkoviestinnän liittokeskus". Näillä harhaanjohtavilla nimillä on myyty roskaa ennenkin.

Toiseksi pyysin soittamaan ensi viikolla uudestaan sen jälkeen, kun olen ottanut selvää, mitä hyötyä jäsenyydestä on. Jäsenyys maksaa 45€/vuosi ja kuulostaa ihan hyödylliseltä. Mutta jos antaisin 45€ jokaiselle, joka jaksaa pari minuuttia kehua palveluitaan, niin johan olisi toiminta tappiollista.

Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Todettakoon, että nettitunnus.netin toiminta on täyttä kusetusta.

Mutta miksi ihmessä siihen pitää kytkeä, ettei mitään kannata ostaa puhelimessa. Ja miksi siihen täytyy kytkeä aikaraja 2 minuttia. Miksi täytyy juuri kahdessa minuutissa tunnistaa rehellisen yrityksen toiminta epärehellisestä? Kun puhelimessa ostat ja saat tavaran myöhemmin ja tiedät kenen kanssa keskustelet ja saat dokumentin, ei se eroa mitenkään siitä jos ostat jollain muulla tavalla ja saat tavaran myöhemmin. Jos joku soittaa tuntemattomasta numerosta on tietysti eri juttu, mutta miksi ihmeessä se täytyy yleistää ettei kannata ostaa mitään puhelimessa?
Käytännössä oikeasti on niin, että myyjällä on lopullinen todistamisvelvollisuus tehdystä kaupasta! Ei pidä levittää harhakäsitystä etteikö yrityksillä olisi missään tilanteessa oikeutta perua tekemäänsä kauppaa. Tätä harhaa levitellään valitettavasti pitkin netttiä blogeissa ja keskustelupalstoilla. Tottakai jos kauppa ei ole ollut selvä ja tuote täyttä skeidaa voi perua kaupan.Ja edelleen todistamisvelvollisuus on myyjällä. Jos taas olet jo saanut laskun ja vielä karhunkin siitä ja vasta sitten reagoit kun et ole sitä maksanut olet vaikeuksissa, mutta sittenhän sinussa onkin jo syytä.Tuntemattomasta numerosta soittavillakin on syytä soittaa tuntemattomasta, samalla soittopaikalla, eli samasta puhelinnumerosta tehdään eri työaikoina eri tehtäviä, ja siksi takaisinsoitot olisivat erikoista keskusteltavaa... Mutta se, että halutaan jotenkin yleistää ettei puhelimessa kannata sopia kaupoista = yrittäjän kannattaisi lopettaa puhelimen käyttö on pakonomaista ihan hyvän kauppatavan mukaista toimintaa henkilökohtaisesti ajavien huono yleistys.Se että joku nettitunnus.net tekee täyttä huijausta puhelimessa ei tee kaikista puhelimessa työskelevistä myyjistä huijareita. Eihän kaikki mäkihyppääjätkään ole Matti Nykäsiä. Jos löydät jonkunitseäsi huijaavan venekauppiaan, onko niin, että kaikki venekauppiaat novat huijareita? Sinä et vain tykää puhelinkontakteista sinuun päin, se ei silti ole yleistys, että kaikki olisivat kaltaisiasi tai itse kuvittelet että jokin muu tapa olisi parempi tai tehokkaampi.
Mitä mieltä olet niistä jotka soittavat "tunnetusta numerosta?"

Anonyymi kirjoitti...

"Ja miksi siihen täytyy kytkeä aikaraja 2 minuttia. "

Vaikka siksi, että se on ehdoton maksimi, miten kauan jaksan kuunnella edes asiallista markkinointipuhetta.

"Kun puhelimessa ostat ja saat tavaran myöhemmin [..]ja saat dokumentin, ei se eroa mitenkään siitä jos ostat jollain muulla tavalla[..] "

Mielummin näen tavaran ennen ostoa. Tai ainakin tarkistan mistä on kyse.

"ja tiedät kenen kanssa keskustelet "

Vielä kun tähän olisi puhelun aikana jokin menetelmä, ennen kuin sanoo "tilaan". Näitä soittajia on, jotka sanovat olevansa "Kaupparekisteristä" ja tarkistavansa tietoja.

Jonkun entuudestaan tutun tavarantoimittajan kanssa voi tehdä kauppoja puhelimessa, senhän tajuaa jokainen. Mutta jokainen ei tunnu tajuavan, että jotkut soittajat eivät markkinoi asiallisesti.

Näillä "perustiedot-ja-kakskyt-iqhuu-avainsanaa" -tyyppisillä rekisterihakemistoluetteloilla on sen verran asiakkaita, että eivät taida kaikki tarpeeksi harkita mihin rahansa laittavat. Ja joku niitä 10€ hintaisia .com-domainejakin tilaa 250€ hintaan.

"jos kauppa ei ole ollut selvä ja tuote täyttä skeidaa voi perua kaupan."

Yritysten välistä kauppaa ei sääntele kuluttajansuojalaki. Tämän vuoksi yrittäjä on kuluttajaa heikommassa asemassa, ja siksi tulee olla erityisen tarkka. On helpompi sanoa heti "ei", kuin jälkeenpäin soitella takaisin maksullisiin yritysnumeroihin ja yrittää perua kauppaa.

Käytännössä epäselvyyksien ja "skeidan" selvittäminen on aikaa vievä prosessi, koska kuluttajaviraston kaltaista elintä ei ole. Harva jaksaa lähteä siihen myyjän uhkaamaan oikeuteenkaan.

Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Yritysten välistä kauppaa ei sääntele kuluttajansuojalaki.
Tämä on ihan selvä. On kuitenkin turha yleistää nimi paperiin sopimusta kaikkiin muihin kaupankäyntimuotoihin.
"Ja miksi siihen täytyy kytkeä aikaraja 2 minuttia. "

Vaikka siksi, että se on ehdoton maksimi, miten kauan jaksan kuunnella edes asiallista markkinointipuhetta."
Et ole siis ollut tekemisissä vielä koskaan myyjän vaan tuote-esittejän kanssa?Myyjä keskustelee.
Tuote-esittelijä ei anna suunvuoroa.
"Mielummin näen tavaran ennen ostoa. Tai ainakin tarkistan mistä on kyse."
Miten näet palvelun ennen ostoa?
"Jonkun entuudestaan tutun tavarantoimittajan kanssa voi tehdä kauppoja puhelimessa, senhän tajuaa jokainen. Mutta jokainen ei tunnu tajuavan, että jotkut soittajat eivät markkinoi asiallisesti. "
Miksi sitten aikaisemmin halusit yleistää, että ei kannata ostaa mitään puhelimitse? Huijarithan ovat asia erikseen ja epämääräiset hyypiöt.

Anonyymi kirjoitti...

Tilaus on aina sitova, eikä sitä voida peruuttaa.

Jos nimeä ei ole paperissa ja myyjä ei pysty todistamaan, että näin on, asia ei ole näin.

Jos myyjä pystyy todistamaan, että asia on näin asia on toinen.

Valitettavasti suuri osa tämäntyyppisistä ongelmista kaupoissa syntyy siitäkin, että asikas väittää karj´hukirjeiden jälkeen jotain, ei siitä syystä, että myyjä olisi huijannut vaan että mieli on muuttunut tai ei ole varaa tai halua maksaa. Tämä siis kaikessa siinäkin kaupankäynnissä jota suomessakin tehdään.
Suurempi osa myyjistä on kuitenkin rehellisiä kuin epärehellisiä.

Anonyymi kirjoitti...

"Jos nimeä ei ole paperissa"

Kuten tiedät, suullinen sopimus on sitova.

"että asikas väittää karj´hukirjeiden jälkeen jotain, ei siitä syystä, että myyjä olisi huijannut vaan että mieli on muuttunut"

Juuri siksi kannattaa ottaa selvää mitä tilaa, eikä tilata pelkän puhelinkeskustelun perusteella.

"Miksi sitten aikaisemmin halusit yleistää, että ei kannata ostaa mitään puhelimitse? Huijarithan ovat asia erikseen ja epämääräiset hyypiöt."

Niin kauan kuin hyypiöitä on liikkeellä, kannattaa ottaa selvää mitä on tilaamassa. Ei varmaan kaikki Taunuksen takakontista myytävät pimeät pullotkaan ole metanolia. Enkä ymmärrä, mitä rehellisille myyjille on haittaa siitä, että mietin asiaa yön yli. Mutta onhan se ikävää, että 90% puhelinmyyjistä pilaa koko ammattiryhmän maineen.

Mitä muuten itse myyt?
Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Suullinen sopimus on yhtälailla sitova. Edellyttäen tietysti, että palvelu tai tuotelupaus toteutuu. Tästä nyt tietysti voi vääntää loputtomiin.

""että asikas väittää karj´hukirjeiden jälkeen jotain, ei siitä syystä, että myyjä olisi huijannut vaan että mieli on muuttunut"

Juuri siksi kannattaa ottaa selvää mitä tilaa, eikä tilata pelkän puhelinkeskustelun perusteella. "

Hieman merkillistä perustelua.Tilaajanahan olet asiakas ja rehellisenä asiakkaana tehdessäsi tilauksen myös tiedät että pystyt tilauksen maksamaan ja maksat sen. Miten niin juuri siksi?

"Enkä ymmärrä, mitä rehellisille myyjille on haittaa siitä, että mietin asiaa yön yli. Mutta onhan se ikävää, että 90% puhelinmyyjistä pilaa koko ammattiryhmän maineen. "

Tietenkään kenellekään ei ole haittaa siitä että mietit.Jos tätä nyt halutaan erityisesti korostaa, niin siinä tapauksessa tästä saa sellaisen kuvan, että jos mietit alle sadan euron ostoksiakin päiväkausia haittaa saattaa tietysti olla ajankäytöllisesti itsellesi jos jollekin siitä haittaa on mahdollista tehdä.
Homman ydin on kuitenkin taas vastauksesi viimeisessä osassa. Koko ajan on ollut joko suoraan tai piilossa viha tai katkeruus puhelimella tehtävää kauppaa ohtaan. Jos mielestäsi 90 % myyjistä on paskaa, niin katsot asiaa erikoisella asenteella. Tämä ilmeisesti perustuu siihen, että luulet, että koko puhelimyynti on sitä, mitä olet itse saanut puheluita. Maailma on tässäkin tapauksessa varmasti paljon suurempi.Hienosti ohitettiin taas kerran alkuperäinen väitteesi, että älä osta ikinä mitään puhelimessa.Nyt kuitenkin on niin, että vanhoilta kavereilta voi ostaa ja 10 % voi ostaa.Tämä on vaan tosi rankkaa mennä näin hitaasti vääntämällä tätä älytöntä väitettä vastaan.
Se täsä on on ollut jutun ytimenä, että yhdistämällä tosiasian ja oman asenteeseen perustuvan mielipiteen ei saada aikaan kahta tosiasiaa.Se, että joku on tehnyt ja tekee puhelimella kusetusta ei tee puhelinmynnistä kusetusta. Näissä blogeissa vastaavat tosiasian ja oman mielipiteen liittäminen älyttömästi muka tosiasioiksi on valitettavasti enemmän sääntö kuin poikkeus.
Miten itse myyn? Puhelimella tietysti! Yhtälailla myös kasvokkain ja muita keinoja käyttäen. Pitää valita se kulloiseenkin tilnteeseen, joka suhteessa kuluihin ja katteeseen ja kaupanteon nopeuteen sekä hintaan on tehokkain.

Anonyymi kirjoitti...

Miksi on merkillistä perustella, että kannattaa ottaa selvää, mitä tilaa? Tietysti siksi, että puhelinmyynti perustuu siihen, että asiakas ei mieti, vaan tilaa. Jos ei tilaa, jankataan kunnes tilaa ja soitetaan vielä takaisin.

Ehkä ilmaisu "älä osta mitään" oli liian ehdoton. Tunnustan. Tietysti niiltä myyjiltä, jotka tietää luotettaviksi voi ostaa. Ja ne mahtuvat hyvin siihen 10% kategoriaan. Haluaisinpa vain tietää, miten puhelimessa erottaa luotettavat ja epäluotettavat.

En vain näe järkeä siinä, että antaisin neuvoja "voit luottaa puhelimyyjiin, joihin voit luottaa". Kuvittelen, että lukijani tietävät tämän entuudestaan.

Sen sijaan, jos joku tuntemattomasta numerosta kauppaa domaineja 10:n kertaiseen hintaan, moni tilaa. Heille voin antaa vain yhden neuvon: "älä tilaa mitään puhelimessa". Siihen voi lisätä perään ",paitsi jos tiedät myyjän luotettavaksi" siltä varalta, jos se jäi epäselväksi.

Tai jos joku tilaa hyödytöntä hakemistomainontaa 600€ hintaan vain päästäkseen vittumaisesta myyjästä eroon, hänellekin voi antaa vain yhden ja saman neuvon. Siihen voi lisätä ", ennen kuin tarkistat, saatko rahoillesi vastinetta".

Mutta tämä tietysti olisi katastrofi puhelinmarkkinoinnille, jos ihmiset alkaisivat miettiä.

Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Oletkin omistanut lukemattomia sivuja kaiken maailman negatiivisten asioiden etsimiseen.
Yhtään positiivista ei löydy joukosta. Ei myöskään yhtään kokonaista lausetta, jossa myöntäisit olleesi vääräässä, lauseen osa kuitenkin aina todentaa, että oikeutettuahan tämä on.Ehkä ilmaisu....
Varsinainen maailmanparantaja.
Jos joku tilaa 600 eurolla, päästäkseen vittumaisesta myyjästä eroon, on hän niin tyhmä ettei tarvitse, eikä tajua neuvojasi.
Lähtökohtana näköjään on, että myös numero näkyvillä soittavat ovat ensisijaisesti huijareita kuin rehellisiä. Tällä logiikalla kaikkea sellaista mitä ei tunne tai tiedä pitää epäillä huijaamiseksi ja epärehelliseksi joka paikassa aina ja kaikkialla ja unohtaa elämä.Sitäkö elämä on?
Merkillistä on yhdistää lauseet:1 )että asikas väittää karj´hukirjeiden jälkeen jotain, ei siitä syystä, että myyjä olisi huijannut vaan että mieli on muuttunut"

2 )Juuri siksi kannattaa ottaa selvää mitä tilaa, eikä tilata pelkän puhelinkeskustelun perusteella.

Ensimmäisen takia kannattaa tehdä toista?Lähtökohtana on siis se, että tilaajana mielesi aina muuttuu? Tai että saat karhukirjeitä?
Palatakseni tämän vastauksen alkuun.Tuli selväksi, että vihaat puhelinmyyntiä kaupantekomuotona.
( Kuten näköjään lukuisia muitakin asioita ) Se ei tee sinusta kuitenkaan asiantuntijaa. Eikä tuntemattomista numeroista soittavia samaksi kuin kaikki puhelinmyyjät.
Kai sitä nyt voi olla muunkinlaista ajattelua.Vai oletko edes kuullut myönteisestä ajattelusta?Se ei ole syötävää.

Anonyymi kirjoitti...

Itse olen törmännyt sellaiseen, että puhelinmyynnissä kokeilemassa käyneet henkilöt ovat hyvin pian luovuttaneet ja yhden kokeilun perusteella he jälkeenpäin he sitten leimaavat kaiken puhelinmyynnin sellaiseksi jossa he ovat olleet. Lisäksi kaikki puhelimessa tapahtuva kaupasnkäynti on paskaa.Useimpien näiden mielestä koko myyntiala on paskaa.Tosiasiassa heidän omat taitonsa olivat onnettomia ja kärsivällisyys näiden taitojen kehittämiseen äärimmäisen lyhytjänteistä.Nämä sitten bessrwissereinä kirjoittavat mielipidekirjoitukia netin keskustelupalstoilla asiasta esiintyen suurinakin asiantuntijoina.Myyntiala ihan kokonaisuudessaan on sellainen ettwei se sovi kaikille juuri sen takia, että ei ole kärsivällisyyttä. Jotkut yrittävät oikaista niin kuin missä tahansa muussakin asiassa ja alkavat käyttämään epärehellisiä keinoja.
Kun nämä "onnettomat" sitten tulevat torjutuksi, he eivät siedä sitä ja aloittavat elämän mittaisen katkeruuden kaikkea myymiseen liittyvää vastaan.

Anonyymi kirjoitti...

Osa "onnettomista" taas luulee osaavansa myyntityön ja perustaa johonkin kikkailuun perustuvan kuten nettitunnus.net tapaisen bisneksen ja taas on myyntiala paskaa...

Anonyymi kirjoitti...

"Oletkin omistanut lukemattomia sivuja kaiken maailman negatiivisten asioiden etsimiseen."

No voi kamala. Ei ole pakko lukea jos ahdistaa.

"Tällä logiikalla kaikkea sellaista mitä ei tunne tai tiedä pitää epäillä huijaamiseksi ja epärehelliseksi joka paikassa aina ja kaikkialla"

Itse asiassa kyllä. Suosittelen olemaan myös syömättä keltaista lunta.

"Sitäkö elämä on?" "oletko edes kuullut myönteisestä ajattelusta?"

Diipadaapa. Onko teidän telemarkkinointifirmassa ollut tällä viikolla joku positiivisuuskonsultti käymässä, kun näin korkealentoiseksi menee?

"Kun nämä "onnettomat" sitten tulevat torjutuksi, he eivät siedä sitä ja aloittavat elämän mittaisen katkeruuden kaikkea myymiseen liittyvää vastaan."

Jahas, katkeruuskortti. Tarvitseeko tätä kommentoida? Itse olet katkera siitä, kun ihmiset vittuilevat ammattistasi. So what?

Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Tässä taas esimerkki miten bloginpitäjä on aina ehdottoman fanaattisesti kaiken kirjoittamansa takana vaikka se olisi ristiriistaista oman tekstin kanssa.Yhdistämällä tosiasian mielipiteen hän pitää todistettuna, että hänen mielipiteensäkin on tosiasia.
Tätä ei muuta mikään.
Missä telemarkkinointifirmassa?

Anonyymi kirjoitti...

Ihmeellinen harhakuvitelma, jota leviteellään kun halutaan krisoida puhelinmyyntiä on se, että vain telemarkkinointiyritykset tekevät puhelinmyyntiä. Oikeasti puhelimen välityksellä kauppaa tekevät pankit, vakuutusyhtiöt,mediatalot,ohjelmistoyritykset,myyntiedustajat,tukkuliikkeet jne... sivutoimisesti jollain tavalla lähes kaikki jotka tekevät myyntiä. Myyntiä tekevät yleisesti ottaen kaikki yritykset, sillä kaikkihan myyvät tuotteitaan ja palveluitaan, jos eivät myy ovat kohta konkurssissa.Hakemistofirmat ja domainkauppiaat ovat prosentuasalisesti pieni osa puhelimella kauppaa tekevistä.

Anonyymi kirjoitti...

Hassua, että myönteinen ajattelu menee korkealentoiseksi

Anonyymi kirjoitti...

Sinänsä ihan fiksu idea pitää tällaistä huijaukset-epämääräisyydet-epäilyttävät blogia. Bisnekseenhän tämä kuitenkin liittyy. Suoraan niin, että saa rahaa googlemainoksista
tai sitten jotenkin kiertotietä.
Kun bloginpitäjät linkkkaavat näitä keskenään toisiinsa, nousevat hakukonetuloksissa joskus yllättävän korkealle. Silloin tietysti olisi järkevää, että sisältö liittyisi hakutulokseen oleellisesti. Aina ei kuitenkaan ole niin, mikä on sinänsä hieman ristiriidassa blogipitäjän oman mielipiteen kanssa siitä miten esimerkiksi hakemistot tulevat korkealle hakutuloksissa.
Tietysti ihmetyttää, miten joku jaksaa pitää tällaista?

Anonyymi kirjoitti...

"bloginpitäjä on aina ehdottoman fanaattisesti kaiken kirjoittamansa takana"

Olen kyllä kirjoittamani takana. En ole vielä kuullut perusteluita, miksi pitäisi ilman kritiikkiä ja harkintaa tilata tuntemattomalta soittajalta.

Sen tunnustin jo monta kommenttia sitten, että kaikki puhelinmyyjät eivät ole huijareita ja että entuudestaan tutun tavarantoimittajan kanssa voi tehdä kauppoja puhelimessa. Mitä vielä kaipaat? Anteeksipyyntöä koko jalolle puhelinmyyjien ammattikunnalle?


Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

"Silloin tietysti olisi järkevää, että sisältö liittyisi hakutulokseen oleellisesti. Aina ei kuitenkaan ole niin, mikä on sinänsä hieman ristiriidassa blogipitäjän oman mielipiteen kanssa siitä miten esimerkiksi hakemistot tulevat korkealle hakutuloksissa."

En oikein ymmärrä, mitä tässä haetaan takaa. En pölli sisältöä tai autogeneroi spämmiä tai tee 1000+ sivua jollain tietyllä avainsanalla. Mikä on siis ongelma?

Hakukoneet etsivät tiettyjen sanojen esiintymistä sivuilla, jos joku hakee sanalla "nettihuijaukset", päätyy tähän blogiin, jossa käsitellään nettihuijauksia. Näin hakukoneet toimivat.

Tähän blogiin on tällä viikolla saavuttu myös runsaasti hakusanalla "pylly". Näille hakijoille esitän pahoittelut, etteivät löytäneet hakemaansa.

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä se totuus vaan myynnistä se, että jos myyjät eivät saa tilauskirjoja täyteen niiin siinä työpaikassa on kaikilla lähtö edessä. Insinöörit, atk-nörtit,akateemikot, ihan kaikki.
Siinä sitten voi ihmetellä, että mikä on myyntityön arvostus.
Kannattaa sen takia kertoa myös niistä hyvistä myyjistä, eikä vähemmistössä olevista huonoista.Tämä on arvo kysymys.
Arvokysymys on myös se, mitä me haluamme julki tuoda onko ne pelkästään negatiivisia asioita vai hyviä, se kertoo ihmisestäkin jotain.

Anonyymi kirjoitti...

"Kannattaa sen takia kertoa myös niistä hyvistä myyjistä,"

Tämän blogin aihe on "nettihuijaukset". Maailmassa on varmasti paljon kertomisen arvoisia asioita tämän aiheen ulkopuolelta. Mutta kukaanhan ei estä sinua aloittamasta blogia "Puhelinmyyjä on sankari".

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Miten puhelinmyyjä ihmisenä ja tuloksentekijänä eroaa myyntiedustajasta / myyntineuvottelijasta.
Tekeekö työstä jotenkin arvokkaampaa se, että käydään asikkaiden luona vai mikä?
Ovatko nämä jotenkin eri rotua?
Eikö lopputulos ole se joka ratkaisee?

Anonyymi kirjoitti...

Wikipedia:Nihilismi (lat. nihil, ei mitään) on vallitsevat arvot ja käsitykset kieltävä ajatussuunta.[1] Sana on johdettu latinalaisesta sanasta nihil, ei mitään. Tietoteoreettinen nihilismi kieltää totuuden tietämisen mahdollisuudenkin, arvoteoreettinen nihilismi eli arvonihilismi kieltää moraalisten arvojen, arvostusten tai normien pätevyyden tai mahdollisuuden. Poliittinen nihilismi torjuu vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen täydellisesti.

Nihilismi liitetään usein Friedrich Nietzscheen, joka kuitenkin oli sitä mieltä, että nihilismi on ylitettävä. Nihilismi oli 1800-luvulla poliittinen aate, jolla oli kannatusta varsinkin Venäjällä (asiaa käsitellään esimerkiksi Ivan Turgenevin kuuluisassa romaanissa Isät ja Pojat). Nihilistien mukaan vallitseva yhteiskuntajärjestys on täydellisen huono ja korruptoitunut. Sen takia se täytyy tuhota kokonaan ja rakentaa uusi rationalistinen ja humaaninen yhteiskunta tieteellisten ja utilitarististen periaatteiden mukaisestilähde?.

Cyberpunk-kirjallisuudessa esiintyy myös nihilistisiä ihmisryhmiä, joiden jäsenten päämääräinen ja ainut tahto on kuolla.

Aika lähellä nihilismiä pitää vain negattiten asioiden blogia.Se on kyllä tietysti helpointa.
Nihilismi ei kuitenkaan ole vielä oikea sana, mutta lähellä ollaan....

Anonyymi kirjoitti...

Hmmm. Eli huijauksista varoittaminen on sinun mielestäsi nihilismiä? Jos silmien ummistaminen jotenkin helpottaa "positiivista ajattelua" ja "negattitet asiat" ahdistavat, niin aina voit lukea vaikka aforismeja.

"Cyberpunk-kirjallisuudessa esiintyy myös nihilistisiä ihmisryhmiä, joiden jäsenten päämääräinen ja ainut tahto on kuolla."

Nyt aletaan etääntyä alkuperäisestä aiheesta sen verran kauas ja kirjaimellisesti scifi-osastoon, että en jaksa kommentoida tällaisia heittoja. Laitapa hieman jäitä hattuun ja pysy aiheessa.

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Tässä nyt on oikeasti taas erkaannuttu ihan blogin pitäjän toimesta kahden asian asian käsittelystä:
Tärkein on tässä: oli nettitunnus.net tai mikä tahansa huijaus tehty puhelimessa ei voi juuri minkään tietyn prosentin mukaan väittää ettei mitään kannata ostaa puhelimessa. Tämä on yhdistetty täysin väärin asiaa.Yhtähyvin johtopäätös voi olla: kaikki domainkauppa pitää kieltää. Tai kaikki mitä on netissä on paskaa.Yhtä tosia väitteitä.
Toinen asia, vähemmän tärkeämpi on se, että ei tosiaan löydy yhtään positiivista blogia tältä bloginpitäjältä.Kaikki on omistettu sille, että kaikki on väärin ja tällä ja tällä tavalla on huijattu ja sitten yhdistellään näihin jokin olettamus, että koska se on tehty tällä tavoin, niin kaikki mitä tällä tavoin tehdään on samaa asiaa.Vielä kolmaskin asia ilmenee, eli se että jos joku kyseenalaistaa nämä yhdistämiset, vedotaan tähän yksittäistapaukseen sillä perusteella ei myönnetä, että näiden kahden asian täydellinen yhdistäminen toisiinsa ei ole mikään muu kuin oma olettamus.Kaikki siihen liittyvä kierretään siten, että otetaan sopiva pala tekstiä ja todetaan, että tämä ei kuulu asiaan.Hoh hoijaa.

Anonyymi kirjoitti...

Teroitan vielä kerran: tämän blogin aihe on nettihuijaukset. Yritän kirjoittaessani pysyä aiheessa, eli nettihuijauksissa. Joku toinen voi pitää blogia ruuanlaitosta. Se tietysti herättää kysymyksiä, onko koko elämä ruuanlaittoa, ja mitä vikaa on autojen korjaamisessa.

Asia 1. Koska pelkän puhelinsoiton perusteella on vaikea tietää, mitä on tilaamassa ja keneltä, suosittelen ottamaan asiasta selvää ennen tilaamista. Tämä on helpoin tapa välttyä tulemasta huijatuksi. En ole tässä siis eksynyt aiheesta, koska se oli postauksen aihe alunperinkin.

Asia 2. Tämän blogin aihe on nettihuijaukset. Niistä on vaikea kirjoittaa positiiviseen sävyyn, muutoin kuin vahingoniloisesti (ja se taas minun mielestäni olisi nihilismiä). Kuinka sinä kirjoittaisit positiiviseen sävyyn huijauksista? Huijareita kannustavasti? Ja miten tässä olen eksynyt aiheesta?

Asia 3. Nämä ovat omia olettamuksiani, enkä ole koskaan muuta väittänytkään. Blogi on genre, jossa näin tehdään.

"Kaikki siihen liittyvä kierretään siten, että otetaan sopiva pala tekstiä ja todetaan, että tämä ei kuulu asiaan"

Millä perustella kyberpunk-kirjallisuuden itsemurhafantasiat mielestäsi liittyvät nettihuijauksiin?

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Eikö nyt ole ilmiselvää, että se on osa Wikipediasta lainattua kuvausta nihilismistä eikä liity erikseen irrotettuna mitenkään nettihuijauksiin.

Anonyymi kirjoitti...

"Eikö nyt ole ilmiselvää, että se on osa Wikipediasta lainattua kuvausta nihilismistä eikä liity erikseen irrotettuna mitenkään nettihuijauksiin."

Niin luulisi olevan. Siksi pyysinkin, että pysytään asiassa, joka on nettihuijaukset. Kyberpunk, nietzscheeläisyys ja minun persoonani ovat varmasti mielenkiintoisia aiheita, mutta niistä keskustelemiselle on omat fooruminsa.

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä nihimilismin kuvaus kuitenkin seuraavaan liittyy:

Kun yhdistetään nettihuijauksiin toinen asia ja yleistetään se huijauksen piiriin kuuluvaksi on kyse omasta mielipiteestä.
Muoto on kuitenkin sellainen että esitetään asia, kuten se olisi totuus.Tässä alkukperäisessä tekstissä olisi yhtä hyvin voitu yhdistää mitkä tahansa kaksi tai useampi näistä asioista antaen käsityksen, että ovat samaa:
Nettitunnus.net/ Puhelinmyynti/Domainit/ Internet/Laverto/Hämmeenlinna/Helsinki/Ruotsi/Saunalahti jne... jne..


Kun kaikesta kaivetaan vain negatiivinen on se mm. nihilismiä.

Eli kysymys kuuluu edelleen:
Miksi asia on yhdistetty vain ja ainoastaan puhelimella tehtävään kaupankäyntiin? Muuttuuko nettihuijaus tai muu huijaus rehelliseksi jos myynti tapahtuu muulla tavoin?
Entä miksi ei ole yhdistetty asiaa esimerkiksi kaikessa netissä olevaan yleistäen se huijaukseksi.
Huijauksesta ei tee huijausta se millä välineellä myynti tehdään vaan se, että se on epärehellistä ja laitonta.Ei voi myöskään yleistää, että jollain myyntitavalla tehdään huijaukset.

Tämä on samantyyppistä kieroilua ( tai tyhmyyttä? )muuttaa asiat mieleisekseen kuin:
K- Kaupassa on käynyt varas. Matti on käynyt k- Kaupassa. Matti on siis varas.

Anonyymi kirjoitti...

Äläpä intä. Olen jo moneen otteeseen todennut, että tietenkään kaikki puhelinmyyjät eivät ole huijareita, mutta että varuillaan pitää olla, koska puhelimessa on erityisen helppo huijata ja saada ihmiset ostamaan jotain, mitä muuten eivät ostaisi.

Ja usko nyt, että lainasit tuota nihilismi-kohtaa Wikipediasta väärin, koska 2/3 siitä oli asiaan täysin liittymätöntä. Et siis ilmeisesti ymmärrä, mitä nihilismi tarkoittaa.

Pohtimiisi kysymyksiin löydät varmaan vastauksen itsekin, jos jaksat pähkäillä.

Admin, nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Lainaus on kokonaisuus, siitä ei ole irroitettu mitään erikseen,eli on alkuperäinen mitään pois jättämättä ja lisäämättä.
Eli lainattu ihan oikein.( mikä nyt sitten on oikein? )
Helppo on tietenkin ottaa jostain itselle sopivia palasia ja väittää, että näin kerrotaan asiasta.
"Pohtimiini" kysymyksiin itselläni kyllä on itselleni vastaukset.
Valitettavasti asia menee niin, että kun kerrotaan( tai tehdään vaikka nyt sitten blogikirjoitus ) provosoiva väite ja se miedosti myöhemmin korjataan se ei valitettavasti poista ensiksi julkaistua väitettä joka on esitetty voimakkaasti ja erityisenä asian ytimenä.Tämä näkyy valitettavan usein mm. iltapäivälehtien yms. rienauksissa, kun myöhemmin julkaistaan korjaus jossain sisäsivuilla pienellä tekstillä ilman erityistä otsikkoa se korjaus ei enää kiinnosta ketään.Valitettavasti lööppi isoilla kirjaimilla etusivulla jää ihmisten mieliin. Valitettava, mutta totta. Tämä on ylättävän usein myös tahallista, koska tiedetään ettei joudu vastuuseen mistään.
Nimimerkillä: Kaikki ei ole aina sitä miltä se näyttää

Anonyymi kirjoitti...

Lainauksen pitäisi liittyä käsiteltävään aiheeseen, sivujen kopioiminen tietosanakirjasta ei ole peruste mihinkään suuntaan.

Ensinnäkin, sekoitat todennäköisesti pessimismin ja nihilismin. Nihilismi, johon todennäköisesti viittaat, kieltää arvojen olemassaolon. Nietzsche taas ei sinänsä kiellä arvoja kokonaan, toisin kun väitetään, vaan kyseenalaistaa niiden perustan. (Loppu lainaus venäläisistä anarkisteista ja kyberpunkista ei liity taas mihinkään) "Negatiivisten asioiden kaiveleminen" on nimenomaan pessimismiä, puhdasverinen nihilisti taas ei näkisi mitään eroa negatiivisten tai positiivisten asioiden välillä. Etenkään nihilisti ei vaivaisi päätään sillä, mikä on huijausta. (Tietynlaisia nihilistejä olen tavannut kyllä myyjissä, jotka myyvät keinolla millä hyvänsä.)

Et siis ymmärrä nihilismin käsitettä vaan heität copy&pastella tekstiä miettimättä.

"provosoiva väite ja se miedosti myöhemmin korjataan se ei valitettavasti poista ensiksi julkaistua väitettä joka on esitetty voimakkaasti ja erityisenä asian ytimenä"

Mitä oikeastaan haluat? Ajan kääntämistä taaksepäin? Tiedoitetta kympin uutisissa?

Itse luotan, että lukijat osaavat ajatella lukemaansa, en niinkään murehdi, pahoittaako joku puhelinmyyjä mielensä. Ja mikähän oli alkuperäisen asian ydin?

Admin, Nettihuijaukset

raila-annele kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

Kiitos kommentista Raila-Annele. Nostin sen tuonne erikseen postaukseksi.

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Jep, nyt soitti meillekin Anne Nieminen ja firman nimi on kuulemma Nettitunnusvaraus, jonka omistaa herra Markku Keinänen. Samaa soopaa - yksityinen henkilö on halunnut varat meidän .fi:n hah-hah!
enpäs mennytkään lankaan!

Anonyymi kirjoitti...

Minulle soitti Nettitunnusvarauksesta Pia,en muista sukunimeä,mutta parilla sadalla olisin suojannut yritykseni sivut mahdollisilta asiattomilta viesteiltä (esim aikuisviihde)jne...
Joku yksityishenkilö oli kuulemma varaamassa samannimistä osoitetta eri päätteellä! Ilmoitin poliisille!

Anonyymi kirjoitti...

Kävin jättämässä rikosilmoituksen Propoor yrityksen toiminnasta "kampituksen" jälkeen. Niitä oli samasta aiheesta kuulemma tullut tämän vuoden puolella jo muutamia. Suosittelen samaa kaikille niille, jotka tuolta taholta, tai muun yrityksen toimesta ovat tulleet huijatuksi. Käykää tekemässä myös valvontailmoitus ja reklamoikaa kokemanne vääryys. Fiksukin ihminen voi haksahtaa, mutta tuleen ei tarvitse jäädä makaamaan. Vaan tehkää asioille voitavanne. Edellisten kommenttien saivartelua en edes viitsi kommentoida. Itse päädyin tänne etsiessäni tietoa Yrityksestä nimeltä Propoor. Toivotaan valtakunnallista tietoutta tälle puljulle, koska kaikki eivät vaan surffaamisen ilosta käytä hakusanoja nettihuijakset, laverto, propoor, suomen nettipalvelu jne. Tuoreena yrittäjänä en ollut tyhmä, vain sinisilmäinen, mutta tottavie teen asialle jotain. Mielelläni neuvon myös muita asian tiimoilta, jos pystyn, en saivartele.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos kommenteista. Jätetään kuitenkin ne puhelinmyyjien henkilöllisyyden spekuloinnit muille foorumeille. Usein puhelinmyyjä ei ole itse syypää edustamansa firman politiikkaan. Toisekseen nämä niemislahtis piia-annet ovat niin yleisiä nimiä, että en halua kaimoille aiheetonta mainetta.

"Tuoreena yrittäjänä en ollut tyhmä, vain sinisilmäinen, mutta tottavie teen asialle jotain."Näinpä. Varsinkin, jos jää sellainen kuva, että soittaja on jostain virallisesta tahosta, olettaa hänen olevan vilpitön. Kuitenkin puhelimessa on vaikea ottaa selvää, saako rahoilleen todella vastinetta. Ja jos ei nauhoita puhelua, on vaikea todistaa, että markkinointi oli harhaanjohtavaa.

Admin, Nettihuijaukset

Anonyymi kirjoitti...

Näinpä näin, juuri soitteli meillekin osoitteen varaamisesta. Joku yksityinen kuulemma haluaisi varata kaikki muut päätteet!

Noh, kysyin firmaa, josta soittaa. "Nettitunnus.." Eihän se ole firman nimi, mikä se nimi oli? "propshhh..." MIKÄ? Sano kirjain kerrallaan? "PROPOOR" Ahaa, juu. Ja paljonko maksaa? Onpas kallista.. Jaa mutta teidän oma osoite propoor.fi ei ole rekisteröity! Meillä onkin tässä kamppis meneillään, varataan se nyt teille, niin saatte kaksi vuotta kolmen hinnalla! Ei sitten kukaan vie sitä. Juuri tuossa kaveri haluaisi varata sen! Tehdäänkö kaupat?
"Err... Siis mitä? Minähän niitä varailen?" Juu niin varmasti, mutta niin minäkin =) "No ei nyt tarvitse suuttua ja kiusata toista.. kiitos hei!"

Se loppui siihen. Soitin huvikseen vielä YTJ:stä löytyvään numeroon ja kauppasin sinnekin propoor.fi:tä, ei kuulemma osannut päättää vielä, kun hän ei näistä tiedä ;)

Anonyymi kirjoitti...

Tämä on petosta, ottakaa yhteyttä Poliisiin ja tehkää rikosilmoitus, jos olette tulleet huijatuksi. Niin mekin teimme.
Huijattuja yrityksiä on paljon, kuten poliisi sanoi.

Anonyymi kirjoitti...

Rauhoitellaanpa tätä kommentointia tässä artikkelissa jonkin verran.

Pari ohjetta: älkää sekoilko asian vierestä tai kauempaa, kuten ketjun aloittaja, eikä mielellään kuumennella tunteita sanoilla kuten "petos", niin kuin ketjun lopettaja. Älkääkä laitelko myöskään yksittäisten puhelinmyyjien nimiä tänne, suuri osa heistä ei ole milläään tapaa pahoja ihmisiä.

Tämä siksi, että jokainen bloginpitäjä saa säännöllisesti viestejä tyyliin "sää oot kuule jätkä kirjoittanut mun bisniksistä, oikeudessa tavataan!". Koska omien kirjoitusteni puolustelussa on oma vaivansa, en jaksa aina alkaa moderoimaan kaikkia kommentteja.

Jatkakaa.

Admin, Nettihuijaukset