perjantai 23. tammikuuta 2009

Kommentoinnista

Koska asia nousi kommenteissa esille, nostan sen vielä tähän postaukseksi.

Kommentoiminen asiasta ja asian vierestä on luvallista ja toivottavaa. Vastaisuudessa toivoisin kuitenkin kommentoijilta:

a) pidättäytymistä ilmauksista kuten "Xxxxx huijaa!"
b) ei saman viestin spämmäämistä useiden postausten alle
c)pysymistä asiassa, eli ytimekkkäitä kommentteja, ei koko mainosmateriaalin copy&pasteamista kommenttilootaan.

Koska Blogger ei anna muokata kommentteja, ei tiettyjen kohtien muuttaminen tai sanojen poistaminen ole mahdollista. Näiden sääntöjen unohtamisesta seuraa siis koko kommentin poisto.

Poistin kaksi viestiä koskien SVVK Suomen Verkkoviestintäkeskus Oy:tä. Syynä kohdat a) ja b). Tämä ei tarkoita ks. firman arvostelun sensuroimista, vaan viestissä ollutta turhan kovaa ilmaisua.

Huolimatta siitä, että tässä blogissa jaaritellaan aiheesta ja sen vierestä, niin tämä on kuitenkin minun jaarittelublogini, joten kommentoijat pysykööt aiheessa. Tämä koskee etenkin yli liuskan mittaisia ostostv-tyylisiä mainospuheita. Vastinetta kirjoittaessa yksilöi selkeästi asiavirheet ja oikaise ne. Mainostajille suosittelen Google Adwords -palvelua.

Tällä tarkoitetaan siis mm. Suomen verkkoviestintäkeskuksen kommenttia, jota on postattu ympäri nettiä missä vain yritystä on käsitelty, ja jota kukaan ei ole koskaan lukenut sanasta sanaan.

Koska tässä blogissa julkaistaan otteita Suomen laista, poliisin tiedotteista ja esitetään kiusallisia kysymyksiä, olen valinnut anonyymiyden. Edellämainitut asiat kun herättävät eräissä kovin kiivaita tunteita. Olen havainnut sen välttämättömäksi strategiaksi nimenomaan sananvapauden kannalta. Koska netin hämärähiipparit toimivat anonyymisti ja yritykset piiloutuvat tytäryhtiöiden alihankkijan aputoiminimen taakse, niin en näe syytä olla toimimatta samoin. Henkilöllisyyteni on kuitenkin selvitettävissä, mikäli siihen on todella tarvetta. Henkilökohtaista palautetta voi lähettää nettihuijaukset@gmail.com.

Ei kommentteja: